رئيس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اگر چه بارش باران‌هاي اسيدي افراد بسياري را وارد بيمارستان‌ها کرد اما هنوز علت و منشاء اصلي آلودگي مشخص نشده و سازمان محيط زيست در حال تحقيق است.
مهرداد شريفي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: پمپ‌هاي غير مجاز در کوي مشعلي را جمع‌آوري کرديم و مانع ورود آب بيش از حد مجاز به مزارع سبزيجات شديم.

وي بيان کرد: در کوي مشعلي اهواز مزارع بسياري وجود دارد که براي آبياري اين مزارع از پمپ‌هاي غير مجاز استفاده مي‌شد و اين امر باعث عدم آب رساني به منازل اطراف شده بود.

رييس مرکز بهداشت شرق اهواز عنوان کرد: در بخش سلامت 52 شاخص عدالت وجود دارد که براي اجراي آن 6 کارگروه تخصصي تشکيل داديم. در حال حاضر هر 52 شاخص سلامت به خوبي اجرا مي‌شود.

وي عنوان کرد: مرگ مادران به هنگام زايمان، نوزادان و کودکان زير يک سال سه شاخص مهم عدالت در حوزه سلامت به شمار مي‌روند.

شريفي با اشاره به اينکه حدود 600 هزار نفر از جمعيت شهر اهواز را تحت پوشش داريم افزود: در 6 ماهه نخست سال 10 هزار برنامه آموزشي برگزار کرديم و از 4 هزار کارگاه تحت پوشش بازديد به عمل آورديم.

وي در پاسخ به اين پرسش که اگر کارخانه در سطح شهر ايجاد آلودگي کند چه برخوردي با وي خواهيد کرد افزود: با توجه به بازديدي که از کارخانجات به عمل آورديم حدود 29 کارخانه را که ايجاد آلودگي مي‌کردند به دستگاه قضايي معرفي کرديم.

رئيس مرکز بهداشت شرق اهواز در خصوص آلودگي شهر اهواز و بارش باران‌هاي اسيدي در چند روز اخير گفت: کار اصلي بهداشت پيشگيري از وقوع بيماري است اما بايد بگويم که هنوز علت باران‌هاي اسيدي مشخص نشده است و سازمان محيط زيست در حال تحقيق است.
فارس